רווקה כבת 40 מצפון הארץ, כותבת לי

רווקה כבת 40 מצפון הארץ, כותבת לי

לפני כחצי שנה האדמה רעדה מתחתיי ואיבדתי את המקום הידוע והמוכר לי, איבדתי את מקום העבודה שלי כמורה במשרד החינוך עקב איזו פרשיה שהואשמתי בה ושבה לא היה לי שום חלק. איבדתי את הפרנסה שלי, את המקום הבטוח שלי בעולם הזה, או שלפחות כך חשבתי.

חשוב לי לציין שכשעבדתי שם הייתי ממש מכורה למקום העבודה שלי, עבדתי בשעות מטורפות ולא ראיתי דבר מעבר למקום העבודה הזה. אבל בזמן שישבתי בבית וחיכיתי שהאמת תצא לאור נפתחו בפני אפשרויות אין סופיות, פתאום גיליתי שיש חיים, התחלתי לצאת להופעות, להכיר אנשים ואפילו ללמוד דברים חדשים.

אז מה הדילמה? מצד אחד, הקושי שלי הוא ביום ראשון, כשכולם הולכים לעבודה ואני בבית. ומצד שני, עכשיו, רגע לפני שאני מקבלת את האישור לחזור למערכת החינוך (נוקיתי וזוכיתי מכל אשמה) אני לא בטוחה שאני רוצה לעשות את זה. בתקופה הזו למדתי טיפול אלטרנטיבי וגיליתי שאני ממש טובה בזה.
הדילמה שלי היא שאני לא יודעת אם לצאת לדרך עצמאית, לא נודעת, שכרגע אין בה בטחון כלכלי, או לחזור למערכת החינוך לתקופה מסוימת ואז להחליט בזמן שלי.
אני פתאום רואה את כל הדברים הטובים שקיבלתי בחצי השנה האחרונה, מרגישה את השינוי לטובה, אבל עדיין לא יודעת במה להחליט – מקום עבודה מוכר ובטוח יחסית או הגשמה, ממלאת ומשמחת אבל לא וודאית.
אודה לך על תשובתך, כנה ומופרטת כמה שאפשר.
circle2ד' יקרה,

קודם כל אני רוצה להודות לך על האומץ לשתף בכנות, במודעות ומתוך רצון אמיתי להבין מה נכון עבורך בתקופה המרגשת הזו מצד אחד, ומפחידה וחסרת וודאות מצד שני. ואנסה לענות לך בצורה כמה שיותר ברורה כעת:

למעשה הדילמה שאת מציגה כאן היא האם לבחור בעבודה, מקום בטוח יחסית ומוכר לך, או לצאת לדרך חדשה ולא מוכרת, מרגשת אומנם אבל חסרת וודאות. לכן, הדבר הראשון שהייתי מציעה לך לעשות הוא באמת לבחון את שתי האפשרויות כמה שיותר בבהירות על מנת לקחת עם עצמך החלטה מושכלת.

איך עושים את זה? הדרך הפשוטה והאפקטיבית ביותר היא לקחת דף A4 פשוט ולחלק אותו באמצע על ידי קו לאורכו לשני חלקים, כשבצד אחד את כותבת למעלה את הכותרת "לחזור לעבודה" ובצידו השני את הכותרת"לצאת לדרך חדשה". כל עמודה כזאת תחלקי גם לשתיים ותכתבי מתחת לכל כותרת בעמודה אחת "בעד" ובעמודה השנייה "נגד". ובתור התחלה פשוט תשפכי על הדף את כל מה שעולה לך. כלומר, למה כדאי לך לצאת לדרך חדשה? וגם… למה לא?,
או כמו שאני אוהבת להגיד: "למה זה רעיון ממש ממש גרוע?".
אותו הדבר תעשי גם בעמודה של "לחזור לעבודה. שוב, למה כדאי לך לחזור לאותה עבודה וגם למה לא? למה זה רעיון ממש ממש גרוע?
לאחר שתרשמי את כל הסיבות בעד ונגד תוכלי להישיר מבט לדף ולראות מה באמת באמת יש שם ומתוך זה תיווצר בהירות ותוכלי לקחת עם עצמך החלטה מושכלת.

בדרך להחלטה המושכלת אני מזמינה אותן לעבור דרך מספר "תחנות":

1. תחושות – כשאת מסתכלת על הדף, על הטענות בעד ונגד, אילו תחושות פיזיות עולות בך בגוף? כמו מה הן מרגישות ואיפה הן נמצאות בגוף?
* האפשרות לעצור ולהתבונן בצורה אובייקטיבית כמה שאפשר בתחושות שלנו בגוף נכון לרגע זה יוצרת מרווח בריא בינינו לבין הסיפור שאנחנו מספרים לעצמינו על אותה סיטואציה / דילמה.

2. רגשות – לאחר שהתבוננת בתחושות הפיזיות שלך חזרי שוב על התוכן של הדברים ואל מה שכתבת על הדף, קראי שוב, מה את מרגישה? מה את מרגישה לגבי הבעד ומה את מרגישה לגבי הנגד? כשאת מתבוננות ברגשות שלך אולי יעזור לך לשאול את עצמך שאלה פשוטה ועם זאת משמעותית מאוד: "מה באמת חשוב?" או ליתר דיוק: "מה באמת חשוב לי עכשיו?".
למשל: אם כתבת בעבודה הישנה "בטחון" וביציאה לדרך חדשה "מימוש עצמי", שאלי את עצמך, למראה 2 הנושאים האלה את השאלה: "מה באמת חשוב לי עכשיו, ביטחון או מימוש עצמי?".
נסי לענות על השאלות האלה בכנות גמורה, בינינו, הכנות הכי חשובה היא הכנות שבינך לבין עצמך.

3. החלטה – לאחר שכתבת את כל הבעד ונגד ל 2 האופציות, התבוננת בתחושות בגוף, בדקת מה הרגשות שעולים בך והצפת סדרי עדיפויות על ידי השאלה: "מה באמת חשוב לי עכשיו?" יש לך כעת די הרבה אינפורמציה כדי לקחת החלטה מושכלת. החלטה שנכונה לך נכון לרגע זה. מי יודע מה ההחלטה נכונה? רק את יקירתי. הכלי הזה יעזור לך לארגן "דייט עם עצמך" ולהגיע להחלטה שנכונה לך.

4. הערה חשובה – ייתכן שתרצי לישון על זה כמה ימים. ייתכן שרגע אחרי שכבר תחליטי את ההחלטה יצופו פחדים וחששות, יכול להיות שתרגישי צורך עז לשנות את הדעה שלך. נסי להישאר שקטה אל מול ההשתנות הזאת, להבין שהיא גם חלק מהתהליך, אם תרגישי צורך, עשי את התרגיל הזה שוב, בלי לחץ, בנחת, בסקרנות.

מקווה שעזרתי, אני כאן לשאול נוספות שצפות אצלך בעקבות העבודה עם הכלי הזה.

ולשאר הקוראים והקוראות היקרים, אני מזמינה אתכם לשלוח לי גם דילמות בכל תחום בו אתם מרגישים תקועים בחיים שלכם כרגע ואשתדל לענות לכם בהקדם ובצורה מפורטת כמה שניתן.
תודה שקראתם את הפוסט הראשון שלי, מזמינה אתכם להמשיך לעקוב אחרי הבלוג וגם להיכנס לאתר שלי בו תוכלו למצוא עוד אינפורמציה מעניינת, סרטונים, סיפורים של מתאמנים ועוד.
שלכם,
מאיה פיפנו

[fbcomments]