למה מרבית בעלי העסקים נכשלים במימוש תוכנית הפעולה שלהם?

למה מרבית בעלי העסקים נכשלים במימוש תוכנית הפעולה שלהם? היום זה קרה לי שוב. נפגשתי עם קולגה מהתחום שלא ראיתי הרבה זמן והוא סיפר לי שהוא התייאש לגמרי מעבודה עם תוכניות פעולה. שמה הטעם לכתוב תוכניות פעולה אם הן מלכתחילה לא מתממשות בדיוק באותה צורה שבה נכתבו? אז על כך שתוכנית פעולה לא אמורה להתממש בדיוק כמו שנכתבה, ושלמעשה היא בעצם הצהרה שלנו ליקום שאנחנו הולכים לפעולה כתבתי בלא מעט מאמרים, למשל במאמר הזה לא "אחפור" לכם על כך שוב. היום אני דווקא רוצה לדבר איתכם על הסיבה למה מרבית בעלי העסקים נכשלים במימוש תוכנית הפעולה שלהם וחשוב מכך – לתת לכם כלי מאוד חשוב, כלי שגם אם אתם מכירים אותו אני מוכנה להתערב איתכם שאתם ממש, אבל ממש, לא משתמשים בו מספיק! והכלי הוא "תזכורות". בדיוק מה ששמעתם. לא גיליתי לכם את אמריקה, נכון? ועם זאת כמה מכם משתמשים בו דרך קבע? וכשאני אני אומרת משתמשים אני לא מתכוונת לתזכורות כמו לשלם חשבון חשמל, או לקנות מתנה לחמות לחג, או לשטוף את האוטו, אני מתכוונת לתזכורות לגבי החלומות הכי גדולים שלכם, ולמימוש ההחלטות הכי חשובות לכם בעסק! תזכורות זה אחד הכלים הכי משמעותיים שאני מלמדת לעבוד איתם דרך קבע בחדר האימון שלי. חוסר בשימוש בתזכורות הוא אחד הסיבות העיקריות לכך שמרבית בעלי העסקים נכשלים במימוש תוכנית הפעולה שלהם. רק אתמול, חזרה אליי מתאמנת וותיקה אחרי הפסקה של כמעט שנה. ההפסקה הארוכה הייתה בשל אילוצים בריאותיים שבגינם לא יכלה לדבוק בתוכנית הפעולה שכתבנו בזמנו. הכל בסדר כי היא חזרה ועכשיו היא מוכנה ומזומנה וזה נפלא. אבל מה ששימח אותי במיוחד היה לראות, שלמרות שעברה שנה, ואצלה במיוחד עברה שנה לא קלה, כשבאנו להוריד שוב את תוכנית הפעולה לקרקע, לדייק ולתקן אותה (בכל זאת כמעט שנה), היא שאלה אותי מיד: "ורגע, לכתוב תזכורות לדברים החשובים עד שאני עושה אותם, נכון?" ועניתי לה שבוודאי וגם שאני גאה בה על כך שהיא זוכרת את הכלי הזה! אני כתבתי במשך שנתיים (!!!) תזכורות "להקדיש זמן לכתיבת הספר שלי" עד שהוא יצא לאור. רק לפני שבוע שיתפתי בפוסט בפייסבוק צילום של מסך המחשב שלי בו יש תזכורת יום-יומיות "להעלות 3 פוסטים ביום" כחלק מהעבודה השיווקית שלי. מתאמן עבר שלי שמייעץ לאנשים ועבדנו ביחד על היכולת שלו להיות יותר נגיש וחם ללקוחות שלו כתב במשך תקופה ארוכה של כמעט שנה תזכורת יום-יומית ביומן: "לחייך חיוך גדול ללקוח שלי כשהוא מגיע ולשאול אותו באמת ומתוך כוונה מה שלומו". אז איזה סוג של תזכורות? כמו שאתם רואים כל סוג של תזכורת לדברים שחשובים לכם ושעדיין לא מתקיימים בעולמכם דרך קבע. היום יש לנו את היומן של גוגל שהוא מצוין, קל ונגיש, ומה שהוא עוד מאפשר זה משהו שנקרא "אירועים חוזרים". אתם יכולים להזין אירוע ולכתוב באיזו תדירות אתם רוצים שיופיע ביומן. זה דוגמה מצוינת לעבודה נכונה עם תזכורות. דרך אגב, פייסבוק עושה את זה כל הזמן, מזכיר לנו לפרסם פוסטים וסרטונים בדף העסקי שלנו. כמובן שזה כלי שיווקי שלו כי בשורה התחתונה הוא רוצה שנממן את הפוסטים האלה…:) אז זה היה הכלי הפשוט והסופר חשוב להיום. בבקשה אל תהיו כמו מרבית בעלי העסקים שנכשלים במימוש תוכנית הפעולה שלהם. תשתמשו בתזכורות ואני מבטיחה לכם שתוכנית הפעולה של שנת תשע"ח תהפוך מתשאחחח שמסמל כאב ותסכול, לתשאחחח שמסמל התמוגגות וסיפוק! מיד אחרי החג אני חוזרת לתת שיחות ייעוץ טלפוניות ממוקדות במתנה. כמו תמיד יש לי כמות מקומות מוגבלת ביומן, אז גם כדאי להזדרז וגם עליכם למלא את הטופס שבקישור כאן כדי שאוכל באמת לבדוק האם שיחה הזאת מתאימה לכם ולעסק שלכם כבר עכשיו. הנה שוב הקישור לשאלון שלכם בהמון הערכה, מאיה פיפנו