איך לעבוד ממוקד ואפקטיבי בעסק בזמנים של בלבול וחוסר וודאות בחיים האישיים?

איך לעבוד ממוקד ואפקטיבי בעסק בזמנים של בלבול וחוסר וודאות בחיים האישיים מי מאיתנו לא חווה תקופות של כאוס וחוסר וודאות בחיים האישיים, ואם אנחנו בעלי עסקים אז מי מאיתנו לא חווה מדי פעם בלבול וערבוב בין מה שעובר עליי בבית לבין מה שעובר עליי בעסק? בין איך שאני אמור/ה לפעול בחיי האישיים אל מול איך שעליי לפעול בהתנהלות העסקית שלי? מוכר לך? כן? זה ממש בסדר. האמת שזה מוכר גם לי וגם למתאמנים ומתאמנות רבים אותם אני מלווה לאורך השנים. ועדיין, תקופות מאתגרות קורות בעולמנו. ועדיין, העסק שלנו לא יכול לצאת לחופשה בכל פעם שאנחנו חווים משבר, קושי, חוסר וודאות, נכון? אז איך בכל זאת פועלים נכון בזמנים כאלו? אני אומנם לא קוסמת ותקופות של חוסר וודאות תופסות גם אותי לא מוכנה ולחוצה, אבל אני רוצה לשתף אתכם מה עשיתי ואני עדיין עושה כשזה מופיע בעולמי. ל 7 השלבים להתנהלות ממוקדת ואפקטיבית בעסק בזמנים של בלבול וחוסר וודאות בחיים האישיים אני קוראת "זעזוע קל". כן, שמעת נכון… גם כי אלו ראשי תיבות של הפעולות שאלמד אותך עוד שנייה וגם כי מי שמכיר אותי יודע שאני גם אוהבת להודות באמת ולא "לתקן" אותה וגם… אוהבת הומורJ

אז קבלו את מודל "זעזוע קל" להתגברות על תקופות של חוסר וודאות בחיים ובעסק:

ז – זהו שאתם בתקופה של בלבול וחוסר וודאות. אולי תופתעו כמה אנשים מתנהלים כך ימים, שבועות, לפעמים גם חודשים ושנים ולא מזהים את המצב. אז זהו את המצב החדש

  1. ע – עצרו רגע. פעולה פשוטה של עצירה כדי לחשב מסלול מחדש וכמה לא מובנת מאליה בחיי היום יום העמוסים שלנו. היכולת לעצור רגע. לנשום. לתת לזה שם – משבר, בלבול, קושי. "אני עכשיו במצב הזה…", בעצם להסתכל למציאות בעיניים פקוחות ולהיות באינטימיות איתה. אבל אז, באופן טבעי, הרי עולה הרצון האנושי לשנות את המציאות: "אם רק זה לא היה קורה כך…", "אם רק זה לא היה קורה עכשיו…", מכירים? אבל –

  2. ז – זכרו שזה זמני. שגם זה יעבור, יחלוף, יהיה משהו לכתוב עליו ספר טוב, או סרט ממש טוב. אני אישית ממליצה על מדיטציה ככלי להבנה עמוקה של ארעיות החיים, של השתנות הנסיבות מרגע לרגע. אז פשוט זכרו שגם התקופה הזאת, היא זמנית ותסתיים מתי שהוא. ועם הכוח של ההבנה הזאת –

  3. ו – וותרו על הרעיון לשנות את המציאות הקיימת. וותרו על המחשבה להעיף את "המפגע" מחייכם. קבלו את זה שככה זה עכשיו, גם כאן השתמשו בכלים שעובדים עבורכם לקבלת המציאות, ורק אז (בדגש על רק) –

  4. ע – עלו על הדרך הייחודית שלכם, הדרך הנכונה עבורכם לפעול הדרך שלכם לפעול בתקופה המאתגרת הזו וגם הסיקו מסקנות לגבי התנהלות נכונה יותר בתקופות דומות בעתיד. לכל אחד יש סדרי עדיפויות שונים, לכל אחת יש את הכוח הייחודי שלה, שאפילו מתפרץ החוצה בעתות של משבר – לימדו את עצמכם, ואם צריך אל תהססו –

  5. ק – קבלו עזרה אם צריך, מחברים ו/או מאנשי מקצוע. בין אם תמיכה בתקופה האישית שעוברת עליכם ובין אם תמיכה מקצועית להתנהלות נכונה בעסק שלכם בתוך המצב הקיים. בקשת עזרה היא לא חולשה אלא כוח. כמה פעמים פניתם בסופו של דבר לעזרה ואז חשבתם לעצמכם: "למה לא עשיתי את זה קודם"? ולבסוף –

  6. ל – למדו הכל, אבל הכל, על ניהול זמן! כי בסופו של דבר, אם הזמן שלכם ינוהל נכון, וניהול זמן נכון זה אומר שהוא מכיל בתוכו גם בלת"מים כמו שאני אומרת לא פעם וגם התנהלות נכונה בעתות משבר ובלבול. כמו שציינתי בהתחלה אני אומנם לא קוסמת, אבל כשאני נמצאת בתקופות מבלבלות בחיים האישיים שלי, זה שאני מאמנת שמתמחה בניהול זמן זה ממש ממש עוזר לי! יש לי את כל הטריקים שלי, אני ממש מאומנת בלדעת מה צריך לעשות עכשיו ואיך, וזה מהווה עבורי משענת משמעותית מאוד בתקופות האלה!!

ניהול זמן זה אחד הנושאים המרכזיים עליהם אדבר בכנס העסקים הבא שלי שההרשמה המוקדמת אליו החלה ממש היום! הכנס אומנם נקרא "נשים עצמאיות כלכלית" אבל הוא מיועד לגברים ונשים כאחד מבחינת התכנים המעולים שבו – אז כולם מוזמנים! הנה הקישור עם כל הפרטים אודותיו בין אם הכל הולך לכם חלק בעסק ובין אם יש אתגרים – אשמח לתכנן נכון ביחד איתכם את השנה החדשה! הנה שוב הקישור לכנס ממש כאן שלכם בהמון הערכה, מאיה פיפנו מאמנת למימוש החלטות חשובות בעסק